– Razlog tomu je stabilna potražnja i aktivnost zakupa na tržištu koja istovremeno nije proporcionalno praćena novim projektima modernih uredskih prostora. U periodu do kraja 2025. godine najavljeno i očekuje se nešto više od 100.000 kvadratnih metara novih, modernih uredskih prostora, što će svakako izazvati pozitivne efekte na tržištu – objašnjava I. Mihaljević.
Vezano za komercijalne uvjete zakupa, a imajući u vidu klasifikaciju samih objekata i proizvoda na tržištu, tijekom prvog kvartala ove godine zakupnine za uredske prostore B klase kretale su se od 10,00 – 12,50 EUR/m2, za uredske prostore A klase od 13,00 – 15,50 EUR/m2, dok su najbolji objekti na tržištu, takozvani Prime objekti, postizali cijenu od 16,00 EUR/m2 – 17,00 EUR/m2.
– Što se tiče zakupnika i trendova pri zakupu, zakupnici na našem tržištu prate globalne trendove te stavljaju naglasak na fleksibilnosti i modularnosti samog prostora, uz mogućnosti naknadnih povećavanja ili umanjenja kapaciteta prostora. Također, s obzirom na trenutna globalna kretanja, očekuje se određena fleksibilnost ugovora o zakupu, koji se na zagrebačkom tržištu u velikoj većini potpisuju na period od tri do pet godina – kaže.
Poslovni prostori: Razvoj nekretnina i ESG
ESG (environmental, social, and governance, odnosno okoliš, društvo i upravljanje) i održivi razvoj postali su važni faktori pri donošenju odluka o investicijama. Naime, kako kažu u tvrtki Cushman & Wakefield, investitori, financijske institucije, a isto tako i krajnji korisnici nekretnina stavljaju imperativ na društveno odgovorno poslovanje.
– Primjena najnovijih tehnologija gradnje i integracija obnovljivih izvora energije u sustave zgrada doprinose pozitivnom utjecaju na okoliš. Investicija u gradnju održivih zgrada je na višim razinama ako ih uspoređujemo sa standardnom gradnjom, no srednjoročno i dugoročno dolazi do smanjenja operativnih troškova, što takvu investiciju čini isplativom, ne samo za investitora, već i za zakupnika – rekla je Andrea Karlović Popović, voditeljica odjela za procjenu i razvoj.